Програмовий зміст: ознайомити дітей з поняттям «величина предметів», вчити порівнювати предмети різні за величиною, позначаючи поняттям «великий» - «малий», «більший» – «менший» – «найменший»; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, вміння слухати і розуміти запитання вихователя; виховувати інтерес до заняття з математики, самостійність, позитивне емоційне ставлення до тварин.
Матеріал: ілюстрації картинок, великих і маленьких зображених предметів, білочка і грибочок, зайчика і колобка, д/гра «Частування для ведмедиків».
Хід заняття.
1. Вступна частина.
– Діти, сьогодні ми вирушимо з вами в мандрівку до лісу. Давайте дізнаємося, до кого ми підемо у гості.
І. Відгадування загадки
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни. (Ведмідь)
– Так, це ведмедик, і ми сьогодні підемо до нього у гості.
2. Основна частина
ІІ. Дидактична гра «Допоможемо зайчику»
– Щоб дійти до ведмедика , нам потрібно допомогти його лісовим друзям. Кому ж ми будемо допомагати першому?
Сіренький кожушок,
Пара довгих вушок,
Скорий побігайчик,
А зветься … (Зайчик)
– Правильно, першому будемо допомагати зайчику – побігайчику.
– А хто знає, як звати дитинча зайчика? (Зайченя)
– А які вони за розміром, давайте порівняємо. (Зайчик – великий, зайчення – маленьке).
– Погляньте, зайчик і зайченятко бігли додому і розсипали свої морквинки.
– Які тут за розміром морквинки? (Великі і маленькі)
– Допоможемо нашим друзям позбирати їх. Які морквинки для зайчика? (Великі). А для зайченятка? (Маленькі)
– Молодці. А тепер давайте допоможемо цим тваринкам дістатися додому.
– Хто живе під великою ялинкою? (зайчик), а під маленькою? (зайченятко).
– Дітки, зайчик із своїм маленьким зайченятком дякують вам, а зараз давайте здогадаємось кому ще потрібно допомогти.
ІІІ. Дидактична гра «Ласощі їжачка»
Дивина! Живий клубок
Покотивсь у наш садок.
Має сотню голочок,
Хто це, друзі? (Їжачок)
– Так, це їжачок!
– А що полюбляють їжачки? (яблучка, грибочки)
– Давайте нагодуємо їжака та його маленького синочка.
– Які за розміром яблучка будемо давати маленькому їжачку? (маленькі). А великому? (великі). Тепер пригостимо їх грибочками. (Для великого – великий, для маленького – маленький).
– Ви молодці, їжачки дякують вам за гостинці, і тепер хочуть з вами пограти.
ІV.Фізкультхвилинка
Лапки в боки, вгору вушка —
Скачуть білочки-подружки.
Один, два, три, чотири, п’ять,
По гілках вони летять.
Один, два, три, чотири, п’ять,
Люблять білочки стрибать.
V. Бесіда «Частування для ведмедиків»
– Погляньте, тут ведмедик зі своєю родиною.
– Який за розміром тато ведмідь?(Великий). – А мама ведмедиця? (менша).
– А їхнє дитинча ведмежа? (найменший).
– Що полюбляють їсти ведмедики?
– Давайте кожного з них пригостимо медом. (татові ведмедику – найбільшу бочку з медом, мамі – меншу, ведмежатку – найменшу. )
– Тепер нагодуємо наших друзів смачною кашею (аналогічно).
– Молодці, нагодували родину ведмедика.
3. Заключна частина.
– Діти, ви гарно справилися з усіма завданнями
– Давайте пригадаємо, де ми мандрували?
- Кого зустріли?
– Як ми їм допомагали?
– Які завдання виконували?
- Вам сподобалася подорож?
– Скажемо нашим друзям «До побачення».
Немає коментарів:
Дописати коментар