Пізнавальний розвиток (природничий напрям)

Тема:«Подорож лісом. Природа твій друг, коли ти добре знаєш її».

Програмовий зміст: ознайомити дітей із небезпечними природними об’єктами; вивчити правила безпечної поведінки в природі; дати знання про безпечне перебування на сонці, правила поведінки з комахами, свійськими та бездомними тваринами; закріпити знання про їстівні та отруйні гриби, отруйні рослини; розвивати увагу, свідоме розуміння правил безпечної поведінки в природі; виховувати допитливість, інтерес до природи;

Матеріал: ілюстрації лісу, комах, грибів, вірш «Хто Юрасика вкусив?»

Хід заняття

1.Вступна частина. 

- Сьогодні я знову запрошую вас до «Школи правил», де ми ознайомимось із правилами поведінки у довкіллі, у природі.

Йтиму полем, лісом, лугом –

Буду я природі другом.

І рослини, і тварини

Вкрай потрібні для людини.

2.Основна частина.

Пропоную вашій увазі ілюстрацію, що зображено у центрі?

-Дерево – символ усієї природи, без якої не було б життя на землі. (звертаю увагу дітей на жест «обережності» внизу таблиці).

- Сьогодні ми будемо говорити про правила поведінки у природі. Розглянемо перший блок де зображено сонце, квіти, метелики.

Вихователь. Це чудово, коли сяє сонце і надворі тепло, коли можна засмагати на сонечку! Сонечко тепле і лагідне, але у спекотну літню днину – на сонці не можна довго перебувати, бо це небезпечно! Може трапитися опік шкіри, або тепловий чи сонячний удар. Для цього ми повинні дотримуватись певних простих правил:

*гуляти тільки у панамці, кепочці, хусточці.

*У спекотні дні – не перебувати на сонці довгий час.

*Якщо ми запам’ятаємо ці правила відпочинок буде приємним і безпечним.

I.Дидактична гра  «Природа навколо нас».

Мета: формувати у дітей поняття про живі і неживі об’єкти природи; учити дітей розпізнавати, які предмети належать до живої природи, а які  до неживої; розвивати пам'ять, уважність; виховувати любов до природи, бережне ставлення до неї.

- Пропоную вашій увазі наступну ілюстрацію, де зображено різні комахи: бджоли, оси, мурашки. Чим можуть бути небезпечні ці комахи? У бджоли та оси – яскраве жовто-чорне забарвлення, воно попереджає, що бджолу краще не чіпати. А її жало – основна зброя для захисту. Бджола жалить дуже боляче.

II. Читання вірша «Хто Юрасика вкусив?»

Проти сонечка – квітник,

Тут Юрась гуляти звик.

Зазира у квітку кожну:

– Чи тебе понюхать можна?

– Нюхай, нюхай, та гляди,

Щоб не трапилось біди!

Шелестить увесь квітник…

Раптом Юра наш у крик:

Ой, ой, ой! Біжить щосили, –

Мамо,  квітка укусила!

Мама каже: – укусити?

Аж ніяк не можуть квіти.

Хто ж тоді, – Юрась питає, –

Укусив мене? Не знаю. –

Чи не можете, малята,

Ви Юрасеві сказати?

III. Бесіда за змістом вірша

-Що сталося із Юрасем, коли він понюхав квітку?

-Хто його укусив?

-Що роблять на квітах бджоли?

-Наступна ілюстрація – домашні тварини. Ці тварини є майже у кожного вдома. Кішка – вона пухнаста, гладенька, лагідна до тих, хто її доглядає, але можна бути сердита і навіть агресивна до незнайомих, або якщо з нею необережно поводитися, тому краще незнайомих тварин – не чіпати! Собака – вірний друг людин, але бувають випадки агресивної поведінки собак. Запам’ятайте, діти,  – ніколи не дражніть собак, уникайте зустрічі з незнайомими собаками.

- Розглянемо наступну ілюстрацію. Тут зображено ліс, гриби, ягоди. В першу чергу я хочу наголосити на те, що до лісу ми ходимо тільки з батьками, дорослими членами сім’ї. У лісі є чимало небезпечних рослин, ягід, а також грибів. Це рослини, які мають яскраві, привабливі плоди, яскраві гриби. Зацікавлення такими рослинами, може стати причиною важкого отруєння. (переглядаємо картинки)

3. Заключна частина.

-Любі діти! Весна і літо – чудовий час для відпочинку в природі. Не забувайте про обережність, щоб не трапилось, бува, якихось прикрощів. А дотримання цих нескладних правил – зробить ваш відпочинок приємним.







Немає коментарів:

Дописати коментар