Мовлення дитини: Тема: "Як доглядати за кімнатними рослинами"

Програмовий зміст: Закріплювати знання дітей про потреби рослин у воді, світлі, теплі; познайомити дітей зі способами зберігання листя в чистоті, розвивати інтерес до кімнатних рослин; уточнювати уявлення дітей про будову рослин, про функціональне значення частин рослини;
Виховувати у дітей дбайливе ставлення до рослин і догляду за ними.
 Словникова робота: фікус, фіалка,  папороть, пульверизатор.
Обладнання: лійка, клейонка, горщики з квітами, таз з водою, ганчірочки, пульверизатор, пензлики для протирання пилу.
                              Хід заняття:

Стук у двері. Вноситься зайчик з листом і інструментами в мішечку.
Зайчик вітається з дітьми.

Вихователь: Ви впізнали, хто це до нас прийшов. Зайчик приніс листа, і хоче загадати вам загадку:

«Очищає повітря, створюють затишок. На вікнах зеленіють, і взимку цвітуть»

Зайчик: Правильно це кімнатні рослини.

Вихователь: Для чого потрібні кімнатні рослини? (для краси, для затишку, вони очищають повітря).

Вихователь: А ти, Зайчик Бембі, знаєш, із чого складаються наші рослини?

Зараз наші діти покажуть тобі всі частини наших рослин. Діти підходять до вихователя, і на столі знаходять корінь. Показати на прикладі цибулі корінці. На що схожі корінці (нитки). Потім знаходять стебло і листочки.

Вихователь: Що потрібно рослині, щоб вона росла?

Вода, сонце, земля, повітря, доброта (Вихователь одночасно показує дітям схему «потреби рослин»).

Вихователь: У зайчика Бембі теж багато кімнатних рослин, але вони чомусь  всі сумні і пилові. Він не вміє за ними доглядати. Зайчик приніс інструменти по догляду за рослинами, але не знає, як їх застосувати. Давайте розглянемо інструменти, які приніс  зайчик, і визначимо для чого вони потрібні (лійка - поливати, дерев'яна паличка - рихлити, пульверизатор - обприскувати, ганчірочки і пензлики стирати пил з листочків).

Вихователь нагадує правила догляду за рослинами, звертається до зайчика, щоб він теж дивився і запам'ятовував.

Розпушування. Щоб земля була м'якою її потрібно рихлити, глибоко не можна, щоб не пошкодити корінці.

Полив. «Носик лійки прислоню до горщика, щоб вода текла обережно, наллю її стільки, щоб квітка напилася досхочу. Всі квіти живі, не можуть жити без води». Пропонує дітям полити квіти.

Вихователь: Бембі, ти запам'ятав, як треба рихлити і поливати рослини.

Вихователь: А тепер я нагадаю правила, як треба протирати листя від пилу. Ми з вами дихаємо носиком, а квіточки дихають листочками. Щоб вони могли дихати вони повинні бути чистими.

Фікус будемо протирати вологою ганчірочкою. Кладемо на праву долоньку ганчірочку, а на ліву листочок і акуратно від стеблинки до кінця листочка будемо протирати.

Папороть будемо обприскувати з пульверизатора.

Фіалку будемо акуратно змітати пензликом, так як листя фіалки бояться води, вони можуть загнити.

Розподіляємо, хто буде за якими рослинами доглядати. Одягаємо фартухи.

Вихователь: Працювати треба дружно, намагатися робити все акуратно.

Діти виконують завдання, вихователь в ході роботи допомагає їм радою, розмовляє з дітьми з кожним індивідуально про те, як називаються рослини. Вихователь зазначає старанних дітей.

Вихователь: Які молодці наші діти, як добре у вас все вийшло. Бембі ти все запам'ятав?

Підсумок: Давайте згадаємо, що ми сьогодні робили? Для чого?

Вихователь: Зайчик Бембі приніс вам за вашу допомогу і працьовитість зірочки. Згадують, якими інструментами їм сподобалося працювати більше. Всі милуються чистими і красивими рослинами.




Немає коментарів:

Дописати коментар