Тема: «Мандрівка до лісу»

Програмовий зміст: ознайомити дітей з поняттям «величина предметів», вчити порівнювати предмети різні за величиною, позначаючи поняттям «великий» - «малий», «більший» – «менший» – «найменший»; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, вміння слухати і розуміти запитання вихователя;  виховувати інтерес до заняття з математики, самостійність, позитивне емоційне ставлення до тварин.

Матеріал: ілюстрації великих і маленьких їжачків, яблук, грибочків, зайчиків, морквинок, ялинок, д/гра «Частування для ведмедиків», «Хто більший».

Хід заняття.

1. Вступна частина.

– Діти, сьогодні ми вирушимо з вами в мандрівку до лісу. Давайте дізнаємося, до кого ми підемо у гості.

І. Відгадування загадки

Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни. (Ведмідь)

– Так, це ведмедик, і ми сьогодні підемо до нього у гості.

2.  Основна частина

 ІІ. Дидактична гра «Допоможемо зайчику»

– Щоб дійти до ведмедика , нам потрібно допомогти його лісовим друзям. Кому ж ми будемо допомагати першому?

Сіренький кожушок,

Пара довгих вушок,

Скорий побігайчик,

А зветься … (Зайчик)

 – Правильно, першому будемо допомагати зайчику – побігайчику.

– А хто знає, як звати дитинча зайчика? (Зайченя)

– А які вони за розміром, давайте порівняємо.  (Зайчик – великий, зайчення  – маленьке).

– Погляньте, зайчик і зайченятко бігли додому і розсипали свої морквинки.

 – Які тут за розміром морквинки? (Великі і маленькі)

– Допоможемо нашим друзям позбирати їх. Які морквинки для зайчика? (Великі). А для зайченятка? (Маленькі)

– Молодці. А тепер давайте допоможемо цим тваринкам дістатися додому.

– Хто живе під великою ялинкою? (зайчик), а під маленькою? (зайченятко).

– Дітки, зайчик із своїм маленьким зайченятком дякують вам, а зараз давайте здогадаємось кому ще потрібно допомогти.

ІІІ. Дидактична гра «Ласощі їжачка»

Дивина! Живий клубок

Покотивсь у наш садок.

Має сотню голочок,

Хто це, друзі? (Їжачок)

– Так, це їжачок! 

– А що полюбляють їжачки? (яблучка, грибочки)

– Давайте нагодуємо їжака та його маленького синочка.

– Які за розміром яблучка будемо давати  маленькому їжачку? (маленькі). А великому? (великі). Тепер пригостимо їх грибочками. (Для великого – великий, для маленького – маленький).                                                               

– Ви молодці, їжачки дякують вам за гостинці, і тепер хочуть з вами пограти.

 ІV.Фізкультхвилинка

Лапки в боки, вгору вушка —

Скачуть білочки-подружки.

Один, два, три, чотири, п’ять,

По гілках вони летять.

Один, два, три, чотири, п’ять,

Люблять білочки стрибать.

V. Бесіда «Частування для ведмедиків»

– Погляньте, тут ведмедик зі своєю родиною.

– Який за розміром тато ведмідь?(Великий).   – А мама ведмедиця? (менша).

– А їхнє дитинча ведмежа? (найменший).

– Що полюбляють їсти ведмедики?

– Давайте кожного з них пригостимо медом. (татові ведмедику – найбільшу бочку з медом, мамі – меншу, ведмежатку – найменшу. )

– Тепер нагодуємо наших друзів смачною кашею (аналогічно).

– Молодці, нагодували родину ведмедика.

  3. Заключна частина.

– Діти, ви гарно справилися з усіма завданнями.

– Давайте пригадаємо, де ми мандрували?

- Кого зустріли?

– Як ми їм допомагали?

– Які завдання виконували?

- Вам сподобалася подорож?

– Скажемо нашим друзям  «До побачення».




Немає коментарів:

Дописати коментар