Образотворча майстерня (ліплення)

Тема: «Друзі для їжачка Топтунчика»
Програмовий зміст: вчити дітей ліпити їжачка, передаючи характерні особливості зовнішнього вигляду; поєднувати пластилін і природній матеріал; закріпити вміння дітей катати кулю з пластиліну між долонями, і витягувати пластилін двома пальцями для додавання характерного образу; розвивати почуття форми і композиції, уяву, фантазію; виховувати у дітей любов до тварин та природи.
Матеріал: виліплений їжачок, картинка із зображенням їжачка, пластилін, дощечка для ліплення, серветки, соняшникове насіння.
Хід заняття
1.Сюрпризний момент.
- Дітки, сьогодні поспішаючи до садочку,я раптом почула, що у травичці щось шарудить, а хто це був дізнаєтесь відгадавши загадку:
В лісі він без сумки ходить
Яблука й гриби знаходить.
Спина – голки. Очі – намистинки.
Хто це там біля ялинки?
-Так, дітки, це їжачок. Та ось я вирішила взяти його і показати вам.
2.Бесіда
- А звуть нашого їжачка Топтунчик. Як ви гадаєте, чим харчується їжачок?(відповіді дітей). Він полюбляє їсти черв’ячків, жуків, жабок, ящірок, мишок, равликів, а також він любить їсти яблучка, груші, та гриби. Їжачок здебільшого шукає собі їжу вночі – тому його називають «нічним мисливцем». Як і всі звірі, їжак також має ворогів. Як ви думаєте, як він захищається від ворогів? (відповіді дітей)
- Правильно, від них їжак захищається своїми гострими голками. У їжаків слабкий зір, але дуже гарний слух, вони добре плавають і швидко бігають.
Молодці дітки, а зараз я вам розповім вірш, а ви послухайте уважно.
3.Розповідь вірша П. Воронько «Їжачок – хитрячок»
Їжачок – хитрячок
Із голок та шпичок
Пошив собі піджачок.
І у тому піджачку
Натикає на голки
Груші, яблука, сливки.
І до себе на обід
Він скликає цілий рід.
4.Бесіда за змістом вірша.
- Що пошив собі їжачок?
- Із чого він пошив собі кожушок?
- Кого їжачок запросив до себе на обід?
Які ж ви молодці! 
Але погляньте, чомусь наш їжачок засумував, це тому, що у нього немає друзів. Допоможемо знайти друзів для нашого Топтунчика? Ми можемо зліпити для нього друзів. Але давайте спочатку розглянемо його. Що у нього є?
- Відповіді дітей( тулуб, голова)
- Як ви гадаєте що це таке? (лапки, голочки) так, все правильно, молодці!
Перед тим, як розпочати нашу роботу, давайте підготуємо наші пальчики до роботи.
5.Пальчикова гімнастика
Ходить бродить по полях (пальчиками ходимо по столі)
Весь в голках сірий їжак (долоньки разом, пальчики випрямили)
Щоб не вкрав сірий вовк (зжимаємо, розжимаємо пальчики)
Перетворився їжак в клубок (робимо «замок» руками
6.Поетапне пояснення ліплення.
- Ліпити ми будемо з цілого шматка.
- Беремо весь шматок пластиліну кладемо на долоньку і коловими рухами катаємо кулю, потім перетворюємо її на овал, з – заду ширше, спереду вужче. Витягуємо і загострюємо носик,злегка піднімаємо вгору, ніби їжачок принюхується, де ж ростуть грибочки.
- Очки і носик робимо із маленького кусочку пластиліну.
- Голочки робимо з соняшникового насіння, гострим кінцем вставляємо у тулуб, ось так. І так робимо по всьому тулубу, окрім  мордочки.
7.Самостійна робота дітей.
8.Підсумок заняття.
- Молодці дітки! У вас вийшли чудові їжачки, хороші друзі для нашого Топтунчика. Подивіться, як зрадів наш їжачок, у нього появилося багато друзів. Всім весело і нам теж, адже ми сьогодні зробили добру справу.
-Кого ми сьогодні з вами ліпили? 
-Дітки, що найбільше вам сподобалося?



Немає коментарів:

Дописати коментар