"Властивості води"

Програмовий зміст: формувати уявлення дітей про одну із найпоширеніших речовин у природі – воду; розповісти про основні властивості води: прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини;  пояснити, що вода дуже важлива для всіх живих істот, без неї не можуть жити рослини, тварини, людина; розвивати мислення, допитливість; виховувати моральне й естетичне ставлення до навколишнього світу, бережне ставлення до води.

Матеріали: вода, склянки, барвники.

Хід заняття

1.Організаційний момент.

- Добрий  день малята любі хлопчики й дівчата. А чи любите ви подорожувати? Тоді вирушаємо у подорож!

2. Ігровий момент. Прихід  Капітошки.

-Малята до нас сьогодні в гості завітав Капітошка. У нього сталася прикра історія його сестри краплинки загубилися він просить допомогти їх знайти. 

-Допоможемо малята?

-Я пропоную вирушити на пошуки крапельок.

3. Дидактична гра «Де  живе вода?». (демонстрація кімнатних рослин)

-У куточку природи: біля рослин. Квіти треба поливати, вони живі, без води засохнуть, зав'януть, їм потрібна вода. (вихователь прикріплює велику крапельку)

-У акваріума(ілюстрації рибки живуть у воді, без нього вони загинуть, їм потрібно багато води, щоб плавати. (Приклеює велику крапельку)

- Діти, а яка вода потрібна рибкам чиста чи брудна? За рибками потрібно доглядати, чистити акваріум, міняти воду, стежити, щоб рибкам в ньому було затишно.

- Біля раковини (ілюстрація помічнику вихователя треба багато води, щоб мити посуд, витирати пил, прибирати в групі. (Приклеює велику крапельку)

- Біля столу, на якому стоїть чайник з водою: вода потрібна, щоб ми могли її попити. (Приклеює велику крапельку)

- Діти а тепер давайте перерахуємо крапельки, які живуть у нас в груповій кімнаті, щоб  Капітошка знав скільки їх. (Всі разом перераховують крапельки)  Ось Капітошка знає  скільки в нашій групі сестричок-крапельок живе, які приносять нам велику користь. І ми обіцяємо з дітками  їх берегти, і даремно воду не витрачати, а  витрачати  її за призначенням.

4.Фізхвилинка.Гра «Сонечко і дощик».

Ми веселі малюки .

 Любим гратись залюбки.

Вмієм  бігати, стрибати.

Будем з дощиком ми грати.

5. Експериментальна діяльність. 

Дослід . «Яка вода?»

Припущення: Вода — це рідина.

Хід досліду

    Продемонструвати властивість води розливатися в різних напрямках, утворюючи плями різної форми і розміру. Вода ллється єдиною цівкою з посудини носиком (чайник, глечик, поливальниця) і кількома цівками, з посуду, що має овальний або круглий отвір. Чому?

Дослід «Чи має вода смак?»

Припущення: Смак води залежить від розчинених в ній речовин.

Хід досліду

Запропонувати дітям скуштувати воду на смак. Вона без смаку. Добавити ложечку цукру. В інший посуд ложку солі. Що сталося? З цукром? З сіллю? Якою стала вода? Від чого залежить смак води?

5. Підсумок.

- Дітки, давайте ще раз скажемо Капітошці, де ж у нас живуть сестрички-крапельки.

- Для чого нам потрібна вода?

- Як потрібно берегти воду?

- Діти, Капітошка всім дякує за те, що ви так добре знаєте її сестричок-крапельок. І дарує нам на згадку про себе чарівні крапельки, які будуть поїти нас цілющою силою. Тільки ви не забувайте про користь води і дбайливе до неї ставлення.





Немає коментарів:

Дописати коментар