Готуємось до Великодня

Готуємось до Великодня

Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей зі святом Великодня, дати уявлення про нього; розширити знання дітей про походження великодніх обрядів і традицій; активізувати та збагатити словник дітей за темою (писанки, звичай, Великдень, Паска); розвивати пам'ять, мислення, уяву, увагу, мовлення, дрібну моторику рук, відчуття кольору,композиції; виховувати інтерес до народної творчості, української культури; прищеплювати охайність при роботі і працелюбність. 

Матеріал:  лялька Наталка, кошик із крашанками й писанками, дерев'яні писанки, пасхальні тарілочки чотирьох кольорів,  заготовлене тло для прикрашання писанки, пластилін, дощечка для ліплення, серветки, клей.

                                                    Хід заняття:

Сюрпризний момент.

   –  Сорока  постукала у віконце і залишила листа.

Вихователь: Діти погляньте нам Сорока листа принесла давайте поглянемо, що там написано.

                 Віршовані рядки у листі

                Як весні раділа

                Кожна людська хата,-

                До людей наблизились

                Великодні свята.

                Готувались люди -

                І дорослі, й діти.

                Як же то найкраще

                 Їх собі зустріти.

Вихователь: Діти, на яке свято ми зараз чекаємо?

Діти: на Великдень.

Вихователь: Чи подобається вам це свято? 

 Відповідь дітей.

 Розповідь вихователя. На Великдень люди дарують одне одному подарунки – фарбовані, розписані яйця. Але з початку  до цього свята готуються: прибирають домівку,печуть паски, розписують яєчка.

Стук у двері. До кімнати заходить лялька Наталочка із кошиком.

Мотивація. 

Наталочка: Добрий день, малята! Мені Сорока розповіла ,що тут  дуже гарні, добрі і чемні малята. От я і вирішила зайти до вас, щоб ви мене навчили прикрашати писанки, а я вам розповім казочку про пригоди яєчка. Але з початку ми з вами зробимо  фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка

Діти виконують рухи відповідно до тексту. 

Дружно писанки візьмемо 

І по колу всі підемо.

Ми присядемо низенько 

І постукаєм тихенько 

Вгору писанки піднімем 

І постукаємо ними. 

Писанки ми заховаєм 

Мов зайчата, пострибаєм.

Молодці! А зараз послухайте казочку.

Розповідь казки:     Жила в Даринки курочка рябенька. Якось весняним днем подарувала вона Даринці яєчко, біленьке та гладеньке. Поклала дівчинка яєчко до кошика і говорить: "Гарна буде в мене писанка". Почуло ці слова яєчко, злякалося викотилося з кошика й покотилося до садочка. Котиться яєчко по травичці, а назустріч йому – інше яєчко, тільки воно не біле, а різнобарвне. Здивувалося Даринчине яєчко: "Яйце ти чи ні?" – запитує. " Звичайно яйце, та ще й писанка, ось як красиво розписала мене Наталочка". " А навіщо?" – поцікавилося Даринчине яєчко. "  Так на свято Великодня! – відповіла писанка. – А ти чому у святкове вбрання не вдягаєшся?"

       "Ой, і справді, - подумало Даринчине яєчко, - я теж хочу стати таким же гарним".      Повернулося воно до дому, у свій кошик.

Вранці подивилася Даринка в кошик – лежить яєчко. Зраділа вона, взяла фарби, пензлики і почала розписувати яєчко: намалювала сонечко, травичку, квіточку. Яєчко теж зраділо – сподобалося йому святкове вбрання. "Тепер і я – писанка!" – промовило воно.

Вихователь:  Діти, а вам сподобалась казочка про пригоди яєчка? Хто з вас допомагає мамі готуватися до Великодня? А ви з батьками ходили до церкви освячувати Пасочку та крашанки?

Відповідь дітей.

Вихователь: Раніше в давні часи  на Великдень діти гралися з писанками та крашанками. Наприклад, дві дитини вдаряють крашанки одна об одну і перемагає той, чиє яйце не розбилося. А я вам пропоную пограти в гру.

  Дидактична гра «Великодній кошик»

Мета: закріпити вміння дітей добирати продукти, що люди складають до святкового кошика, ідучи до церкви на Великдень; розширити знання про значення кожного продукту у святковому кошику; виховувати позитивні емоції

Вихователь: Наталочка, а що в тебе в кошику?

Наталочка: В мене в кошику різного кольору тарілочки та такого ж кольору яєчка, я вам теж хочу запропонувати пограти зі мною в гру.

 Гра"Збери писанки"

Діти добирають крашанки відповідно до кольору тарілочки.

          Молодці!  Ви дуже спритні і уважні, але я хочу вам запропонувати кожному з вас самому прикрасити свою писанку і пасочку.

Вихователь: Дітки зараз ми з вами будемо прикрашати  писанку. (Діти  пластиліном прикрашають писанки).

Підсумок заняття.

Вихователь: Ось Наталочка поглянь, яке диво – писанки зробили наші дітки, справжні майстри! Від них і настрій покращується, і наближення свята відчувається. Ми хочемо тобі подарувати наші роботи на згадку про нас.





Немає коментарів:

Дописати коментар