Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей зі святом Великодня, дати уявлення про нього; розширити знання дітей про походження великодніх обрядів і традицій; активізувати та збагатити словник дітей за темою (писанки, звичай, Великдень, Паска); розвивати пам'ять, мислення, уяву, увагу, мовлення, дрібну моторику рук, відчуття кольору,композиції; виховувати інтерес до народної творчості, української культури; прищеплювати охайність при роботі і працелюбність.
Матеріал: лялька Наталка, кошик із крашанками й писанками, дерев'яні писанки, пасхальні тарілочки чотирьох кольорів, заготовлене тло для прикрашання писанки, пластилін, дощечка для ліплення, серветки, клей.
Хід заняття:
Сюрпризний момент.
– Сорока постукала у віконце і залишила листа.
Вихователь: Діти погляньте нам Сорока листа принесла давайте поглянемо, що там написано.
Віршовані рядки у листі
Як весні раділа
Кожна людська хата,-
До людей наблизились
Великодні свята.
Готувались люди -
І дорослі, й діти.
Як же то найкраще
Їх собі зустріти.
Вихователь: Діти, на яке свято ми зараз чекаємо?
Діти: на Великдень.
Вихователь: Чи подобається вам це свято?
Відповідь дітей.
Розповідь вихователя. На Великдень люди дарують одне одному подарунки – фарбовані, розписані яйця. Але з початку до цього свята готуються: прибирають домівку,печуть паски, розписують яєчка.
Стук у двері. До кімнати заходить лялька Наталочка із кошиком.
Мотивація.
Наталочка: Добрий день, малята! Мені Сорока розповіла ,що тут дуже гарні, добрі і чемні малята. От я і вирішила зайти до вас, щоб ви мене навчили прикрашати писанки, а я вам розповім казочку про пригоди яєчка. Але з початку ми з вами зробимо фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка
Діти виконують рухи відповідно до тексту.
Дружно писанки візьмемо
І по колу всі підемо.
Ми присядемо низенько
І постукаєм тихенько
Вгору писанки піднімем
І постукаємо ними.
Писанки ми заховаєм
Мов зайчата, пострибаєм.
Молодці! А зараз послухайте казочку.
Розповідь казки: Жила в Даринки курочка рябенька. Якось весняним днем подарувала вона Даринці яєчко, біленьке та гладеньке. Поклала дівчинка яєчко до кошика і говорить: "Гарна буде в мене писанка". Почуло ці слова яєчко, злякалося викотилося з кошика й покотилося до садочка. Котиться яєчко по травичці, а назустріч йому – інше яєчко, тільки воно не біле, а різнобарвне. Здивувалося Даринчине яєчко: "Яйце ти чи ні?" – запитує. " Звичайно яйце, та ще й писанка, ось як красиво розписала мене Наталочка". " А навіщо?" – поцікавилося Даринчине яєчко. " Так на свято Великодня! – відповіла писанка. – А ти чому у святкове вбрання не вдягаєшся?"
"Ой, і справді, - подумало Даринчине яєчко, - я теж хочу стати таким же гарним". Повернулося воно до дому, у свій кошик.
Вранці подивилася Даринка в кошик – лежить яєчко. Зраділа вона, взяла фарби, пензлики і почала розписувати яєчко: намалювала сонечко, травичку, квіточку. Яєчко теж зраділо – сподобалося йому святкове вбрання. "Тепер і я – писанка!" – промовило воно.
Вихователь: Діти, а вам сподобалась казочка про пригоди яєчка? Хто з вас допомагає мамі готуватися до Великодня? А ви з батьками ходили до церкви освячувати Пасочку та крашанки?
Відповідь дітей.
Вихователь: Раніше в давні часи на Великдень діти гралися з писанками та крашанками. Наприклад, дві дитини вдаряють крашанки одна об одну і перемагає той, чиє яйце не розбилося. А я вам пропоную пограти в гру.
Дидактична гра «Великодній кошик»
Мета: закріпити вміння дітей добирати продукти, що люди складають до святкового кошика, ідучи до церкви на Великдень; розширити знання про значення кожного продукту у святковому кошику; виховувати позитивні емоції
Вихователь: Наталочка, а що в тебе в кошику?
Наталочка: В мене в кошику різного кольору тарілочки та такого ж кольору яєчка, я вам теж хочу запропонувати пограти зі мною в гру.
Гра"Збери писанки".
Діти добирають крашанки відповідно до кольору тарілочки.
Молодці! Ви дуже спритні і уважні, але я хочу вам запропонувати кожному з вас самому прикрасити свою писанку і пасочку.
Вихователь: Дітки зараз ми з вами будемо прикрашати писанку. (Діти пластиліном прикрашають писанки).
Підсумок заняття.
Вихователь: Ось Наталочка поглянь, яке диво – писанки зробили наші дітки, справжні майстри! Від них і настрій покращується, і наближення свята відчувається. Ми хочемо тобі подарувати наші роботи на згадку про нас.
Немає коментарів:
Дописати коментар