Програмовий зміст: формувати уявлення дітей про одну із найпоширеніших речовин у природі – воду; розповісти про основні властивості води: прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини; пояснити, що вода дуже важлива для всіх живих істот, без неї не можуть жити рослини, тварини, людина; розвивати мислення, допитливість; виховувати моральне й естетичне ставлення до навколишнього світу, бережне ставлення до води.
Матеріали: вода, склянки, барвники.
Хід заняття
1.Організаційний момент.
- Добрий день малята любі хлопчики й дівчата. А чи любите ви подорожувати? Тоді вирушаємо у подорож!
2. Ігровий момент. Прихід Капітошки.
-Малята до нас сьогодні в гості завітав Капітошка. У нього сталася прикра історія його сестри краплинки загубилися він просить допомогти їх знайти.
-Допоможемо малята?
-Я пропоную вирушити на пошуки крапельок.
3. Дидактична гра «Де живе вода?». (демонстрація кімнатних рослин)
-У куточку природи: біля рослин. Квіти треба поливати, вони живі, без води засохнуть, зав'януть, їм потрібна вода. (вихователь прикріплює велику крапельку)
-У акваріума(ілюстрації рибки живуть у воді, без нього вони загинуть, їм потрібно багато води, щоб плавати. (Приклеює велику крапельку)
- Діти, а яка вода потрібна рибкам чиста чи брудна? За рибками потрібно доглядати, чистити акваріум, міняти воду, стежити, щоб рибкам в ньому було затишно.
- Біля раковини (ілюстрація помічнику вихователя треба багато води, щоб мити посуд, витирати пил, прибирати в групі. (Приклеює велику крапельку)
- Біля столу, на якому стоїть чайник з водою: вода потрібна, щоб ми могли її попити. (Приклеює велику крапельку)
- Діти а тепер давайте перерахуємо крапельки, які живуть у нас в груповій кімнаті, щоб Капітошка знав скільки їх. (Всі разом перераховують крапельки) Ось Капітошка знає скільки в нашій групі сестричок-крапельок живе, які приносять нам велику користь. І ми обіцяємо з дітками їх берегти, і даремно воду не витрачати, а витрачати її за призначенням.
4.Фізхвилинка.Гра «Сонечко і дощик».
Ми веселі малюки .
Любим гратись залюбки.
Вмієм бігати, стрибати.
Будем з дощиком ми грати.
5. Експериментальна діяльність.
Дослід . «Яка вода?»
Припущення: Вода — це рідина.
Хід досліду
Продемонструвати властивість води розливатися в різних напрямках, утворюючи плями різної форми і розміру. Вода ллється єдиною цівкою з посудини носиком (чайник, глечик, поливальниця) і кількома цівками, з посуду, що має овальний або круглий отвір. Чому?
Дослід «Чи має вода смак?»
Припущення: Смак води залежить від розчинених в ній речовин.
Хід досліду
Запропонувати дітям скуштувати воду на смак. Вона без смаку. Добавити ложечку цукру. В інший посуд ложку солі. Що сталося? З цукром? З сіллю? Якою стала вода? Від чого залежить смак води?
5. Підсумок.
- Дітки, давайте ще раз скажемо Капітошці, де ж у нас живуть сестрички-крапельки.
- Для чого нам потрібна вода?
- Як потрібно берегти воду?
- Діти, Капітошка всім дякує за те, що ви так добре знаєте її сестричок-крапельок. І дарує нам на згадку про себе чарівні крапельки, які будуть поїти нас цілющою силою. Тільки ви не забувайте про користь води і дбайливе до неї ставлення.
Немає коментарів:
Дописати коментар