Дитина в сенсорно пізнавальному просторі(сенсорний розвиток)
Тема : ,,Подорож до ведмедика" Програмовий зміст: Повторити з дітьми «величина предметів», вправляти порівнювати предмети різні за величиною, позначаючи результати порівняння поняттям «великий» -« малий», «більший» – «меньший» – «найменьший»
– розвивати логічне мислення, память, увагу, вміння слухати і розуміти запитання вихователя;
– виховувати інтерес до заняття з математики, самостійність, організованість під час виконання завдань, позитивне емоційне ставлення до тварин.
Методи і прийоми: наочні, словесні, практичні.
Демонстраційний матеріал : ілюстрації великих і маленьких ведмежат, яблук, грибочків, білок, горіхів, кошиків, зайчиків, морквинок.
Д/гра «Частування для ведмедиків», «Хто більший».
Підготовка вихователя: опрацювала програму «Українське дошкілля», методичну літературу за темою, підібрала художнє слово, склала конспект.
Хід заняття.
1.Вступна частина.
– Діти, сьогодні ми вирушемо з вами в мандрівку до лісу. Давайте дізнаємося, до кого ми підемо у гості.
Влітку медом ласував
Досхочу малини мав.
А ак впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни
А проспав аж до весни. (Ведмідь)
– Так, це ведмедик, і ми сьогодні підемо до нього у гості.
Основна частина
Д/гра «Допоможемо зайчику»
– Щоб дійти до ведмедика , нам потрібно допомогти його лісовим друзям. Кому ж ми будемо допомагати першому?
Сіренький кожушок,
Пара довгих вушок,
Скорий побігайчик,
А зоветься … (Зайчик)
– Правильно, першому будемо допомагати зайчику –побігайчику.
– А хто знає, як звати дитинча зайчика? (Зайченя)
– А які вони за розміром, давайте порівняємо. ( Зайчик – великий, зайчення – маленьке).
– Погляньте, зайчик і зайченятко бігли додому і розсипали свої морквинки.
– Які тут за розміром морквинки? (Великі і маленькі)
– Допоможемо нашим друзям позбирати їх. Які морквинки для зайчика? (Великі). А для зайченятка? (Маленькі).
– Молодці. А тепер давайте допоможемо цим тваринкам дістатися додому.
– Хто живе під великою ялинкою? (зайчик), а під маленькою? (зайченятко).
– Дітки, зайчик із своїм маленьким зайченятком дякують вам, а зараз давайте здогадаємось кому ще потрібно допомогти .
Д/гра «Ласощі їжачка»
Дивина! Живий клубок
Покотивсь у наш садок.
Має сотню голочок,
Хто це, друзі?
(Їжачок)
– Так, це їжачок.
– А що полюбляють їжачки? (яблучка, грибочки)
– Давайте нагодуємо їжака та його маленького синочка.
– Які за розміром яблучка будемо давати маленькому їжачку? (маленькі).
А великому? (великі). Тепер пригостимо їх грибочками. (Для великого – великий, для маленького – маленький).
– Ви молодці, їжачки дякують вам за гостинці, і тепер хочуть з вами пограти.
Пальчикова гімнастика «Їжачки»
Їжачок маленький змерз (випрямити пальці)
І згорнувсь в клубочок (стиснути пальці)
Сонце їжачка зігріло (поступово випрямляти пальці)
І розпрямився клубочок ( пальці рівненькі).
– Їжачкам сподобалося як ви грали з ними, і дають підказку, кому ще потрібна наша допомога.
Д/гра «Горішки для білочки»
Є горішки і грибочки
У дуплі на мотузочку.
Плигаю по гілочках,
Я – руденька … (Білочка)
– Так, це білочка.
– Якого кольору білочка? (руда). Де живуть білочки? (у дуплі).
– З ким вона до нас прийшла у гості? (з маленьким білченятком).
– Чим білочки запасаються на зиму? (горішками, грибочками).
– Нам потрібно допомогти розподілити горішки в кошики.
– У великий кошик будемо збирати які горішки? (великі).
– Для кого вони? (для мами білки).
– А маленькі горішки? (у маленький кошик для маленького білченятка).
Рухлива гра «У ведмедя у бору»
– Молодці. Ви виконали всі завдання, допомогли всім друзям нашого ведмедика. Ось нарешті ми до нього прийшли у гості. (з’являється казковий ведмедик). І він просить, щоб ми з ним трішки пограли у рухливу гру.
У ведмедя у бору
Гриби ягоди бер
А ведмідь не спить
І на нас гарчить.
Д/гра «Частування для ведмедиків»
– Погляньте, тут ведмедик зі своєю родиною.
– Який за розміром тато ведмідь?(Великий).
– А мама ведмедиця? (менша).
– А їхнє дитинча ведмежа? (найменший).
– Що полюбляють їсти ведмедики?
Щасливої– Давайте кожного з них пригостимо медом. (татові ведмедику – найбільшу бочку з медом, мамі – меншу, ведмежатку – найменшу. )
– Тепер нагодуємо наших друзів смачною кашею (аналогічно).
– Молодці, нагодували родину ведмедика.
Д/гра «Хто більший»
– Наш ведмедик приготував для вас завдання.
– Погляньте на малюнки і оберіть більший предмет, покладіть біля нього квадратик. Тепер навпаки, оберіть менший предмет.
Підсумок заняття.
Немає коментарів:
Дописати коментар