"Доторкнись серденьком до природи"

 Тема. "Доторкнись серденьком до природи".

Програмовий зміст: дати дітям уявлення про ліс; згадати й закріпити правила поведінки в лісі та знання про мешканців лісу; вчити розрізняти та правильно називати дерева; розвивати мислення, пам'ять, творче уявлення; виховувати бережне ставлення та любов до природи, прагнення допомагати  друзям нашим меншим.

 Матеріал: картинки дерев, плоди дерев, зображення звірят (білочка, заєць, їжак, лисиця, вовк, ведмідь), запис співу пташок, шум лісу; зображення потягу, злого чаклуна, правила поведінки в лісі.

Хід заняття

1.Організаційний момент

 - Діти, сьогодні ми з вами вирушимо в подорож до лісу. А чи знаєте ви що таке ліс?     Ліс — це дерева, тварини, птахи, квіти. Всі ви любите ліс, і мабуть знаєте, як треба поводитися в лісі. Зараз я це перевірю. Я буду називати правило, а ви мені відповідайте можна так робити чи ні.

І. Дидактична гра «Можна — не можна»

Мета: збагачувати уявлення дітей про живу природу рідного краю; розвивати пам'ять, увагу; виховувати бережливе ставлення до природи.

*Ловити і забирати тварин до себе додому.

*Прибирати місця відпочинку від сміття

*Підгодовувати птахів.

*Берегти рослини.

*Берегти молоді рослини.

*Розпалювати вогонь.

*Валити  гнізда птахів.

*Рвати багато квітів. 

*Ламати гілочки дерев. 

*Руйнувати мурашники. 

*Милуватися красою природи.

   Бачу, що ви усі вмієте поводити себе в лісі, тому пропоную збиратися в подорож.

2.Основна частина

Вихователь демонструє хмаринки діткам. -Діти, подивіться, які кумедні і цікаві хмаринки пропливають. Кого вони вам нагадують?

ІІ. Дидактична гра «На кого схожа хмаринка?»

Мета:  продовжувати розвивати  пізнавальні процеси дитини: увагу, уяву, мислення; сприяти розвитку фантазії дітей; виховувати у дітей наполегливість, зосередженість.

Діти повинні уявити та назвати, кого нагадують хмаринки (зайчик, ведмідь, пташка). Це ж мешканці лісу, але чому вони стали хмаринками, що трапилося? Хмаринки кажуть, що в лісі поселився злий чаклун. Він перетворив тварин на хмаринки. З дерев поскидав всі плоди, у звірів переплутав всі назви , а доріжки до будинків тваринок знищив. Що робити? Треба нам поспішати. Необхідно ліс нам рятувати, від чаклуна визволяти. Злий чаклун переплутав всі назви лісових жителів тож давайте повернемо все на місця! (показ зображення чаклуна).

ІІІ. Гра «Назви тварину»

Мета:  закріпити знання дітей про тварин, вчити відрізняти диких тварин від свійських; учити визначати, яку користь приносять  тварини; розвивати спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Діти дивлячись на зображення тварин, називають їх.

- Подивіться, розчаклували наших звірят і вони  дякують нам, що повернулися до рідного лісу. А ми йдемо далі. (Вихователь показує дві картини з намальованими деревами без плодів.)

- Чи впізнали ви дерева? А чого їм не вистачає?

- Вірно, тому ми , як справжні друзі природи повинні повернути їх на місце! Ви згодні? Добре, тоді за роботу!!! Але спочатку зробимо фізкультхвилинку.

ІV. Фізкультхвилинка

* Раз – ялинка,

*Два – дубок,

*Три – березовий гайок,

*А чотири – це травичка,

*П’ять – мурашка-трудівничка, 

*Шість – колючий їжачок, 

*Сім – грибок боровичок, 

*Вісім – білка, 

*Дев’ять – пташка,

*Десять – квіточка ромашка. 

V. Дидактична гра «З якого дерева плід?»

Мета: вчити дітей розпізнавати види дерев за зовнішнім виглядом, називати їх, знаходити відповідний плід та листочок, розвивати мислення уважність, пам`ять, виховувати любов та дбайливе ставлення до природи

   Діти розповідають за картинками, до якого дерева відноситься певний плід. 

- Ось знову ожили в лісі дерева, стоять вони тепер гарні та ще й можуть пригостити своїми плодами лісових жителів!

3. Підсумок:

 Дітки, нам вже час повернутися додому!

- Де ми сьогодні були? 

- Що ми робили? 

- Вам сподобалося допомагати природі? 

- Ви будете це робити і далі? 

- Ви сьогодні молодці, дуже гарно попрацювали!!!





Немає коментарів:

Дописати коментар